דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחן של שאלות 

מאת    [ 22/08/2012 ]

מילים במאמר: 881   [ נצפה 2125 פעמים ]

ר

 

שאלות שאנו שואלים הם אשר קובעים את מחשבותינו ובסופו של דבר את עתידנו.

יש לזכור כי למוח האנושי יש היכולות לתת תשובות מהר יותר מכל מחשב "חכם" הקיים על פני כדור הארץ. גוש של תאים אפורים שמשקלו כקילוגרם, הנמצא בין שני האוזניים שלכם יכול לתת לכם מיידית כלים מוצלחים למציאת פתרונות לאתגרים שלכם, אם רק תרצו בכך!

הרי ישנם אנשים מוצלחים ולא מוצלחים שנמצאים על פני כדור הארץ.

הלא מוצלחים שואלים שאלות מחלישות ומקבלים תשובות בהתאם. המחשב המנטלי, המוח מוכן לשרת אותנו ולספק ללא ספק כל תשובה לשאלה שלנו. לכן אם תשאלו לדוגמא " למה אני לא מצליח אף פעם?" המחשב המנטלי, המוח שלכם יענה לכם בכל מקרה, אפילו תקבלו תשובה "כי אתה מטומטם" או "כי בכלל לא מגיע לך להצליח".

לעומת זאת אנשים מצליחים שואלים שאלות טובות, בונות וכתוצאה מכך מקבלים תוצאות טובות, הם מקבלים תשובות שמאפשרים להם לדעת מה לעשות בדיוק על מנת להשיג את שאיפותיהם.

שאלות איכותיות יוצרים חיים איכותיים!

שאלות משנות מיד את הדברים שאנו מתמקדים וגם את הרגשתינו. אם אנו שואלים כל הזמן שאלות כגון "למה אני מדוכא?" או "למה אף אחד לא אוהב אותי?" המחשב המנטלי, המוח ייתן לכם את התשובות המתאימות לשאלות ששאלתם! בסופו של דבר תרגישו מדוכאים או לא נאהבים. לעומת זאת אם תתמקדו בשאלה חדשה בונה לדוגמא "כיצד אוכל לשנות את מצבי, שארגיש מאושר וקל לאהוב אותי?" המחשב המנטלי, המוח שלכם יתמקד במציאת פתרונות לשאלה זו אפילו אם זה לא יהיה מיידית, אבל אם תתמידו בשאלה זו עם תחושת בטחון וצפיה, בסופו של דבר תקבלו תשובות שאתם מצפים וראויים, והרגשתכם תשתפר פלאים!

אני עברתי מספר מקרים בחיי שהשתמשתי בשיטת השאלות בונות. אמנה לצורך העניין שלושה מקרים:

מקרה א' – כזכור הנני לקוי בשמיעה על סף חרשות מילדות, לא נתתי לנכות לעצור בעדי להגשים את מטרותיי, וגם כן לא עלה דל שפתי השאלה "למה זה מגיע לי?", שאלה זו לא היתה קיימת אצלי בלקסיקון, לעומת זאת שאלתי שאלה בונה "איך אני יכול לנצל את הלקוי שמיעה לטובתי ולטובת הכלל?" לראיה הייתי יו"ר וועדת הכספים באירגון כבדי שמיעה (כ.ש.ב), הקמתי קבוצת לקויי שמיעה בפייסבוק שכיום מונה כ-200 חברים ועוד כהנא וכהנא.

מקרה ב' – עקב לקוי השמיעה שלי, בגיל 18 קיבלתי פטור משרות צבאי על סעיף שמיעה. לאחר שכל חבריי השומעים שירתו בצבא וגם קבע, הרגשתי יותר ויותר צורך לשרת, להתנדב לצבא. בשנות השבעים לא היה מקובל לקבל נכים ולכן היה מאוד קשה להתנדב לצבא.

שאלתי את עצמי שאלה "מה עלי לעשות על מנת להתנדב לצבא?" התשובה הגיעה די מהר בדמותו של קצין בדרגת אלוף משנה שגר בשכירות לידינו. קצין ששמו דן שומרון שלימים התמנה לרמטכ"ל ה-13 של צה"ל, נפגשתי איתו וסיפרתי לו את הכמיהה שלי להתנדב לצבא, בסופו של דבר נתן לי את הכלים והעצות איך להגשים את כמיהתי.

תוך פחות מחצי שנה מאז שנפגשתי עם דן שומרון התנדבתי לצה"ל לשנת שרות בחיל אוויר. ההתנדבות ששינתה את חיי מקצה לקצה! והסתובבתי בגאווה עם מדי חיל האוויר!!

מקרה ג’ – יש לנו שלושה ילדים שני בנים יהונתן וטום וסולנג’ הבת המאומצת.
עם סולנג’ הייתי צריך לבנות מערכת יחסים בריאה וטובה שמבוססת על אמון הדדי. אבל בתחילת דרכינו מערכת היחסים ידעה עליות ומורדות, יותר נכון לציין שידעה יותר מורדות מאשר עליות אשר נילוו בהרבה כעסים וריבים ביינינו. כאשר הייתי כועס עליה תמיד אמרתי את המשפט באנגלית  “I WILL KILL YOU” בעברית “אני אהרוג אותך”. בסיטואציה זו המצב ביינינו לא רק שלא נרגע אלא גרם ליותר מתח באוויר, סולנג’ בכתה הרבה פעמים והיו מקרים שלא דיברנו אחד עם השני תקופות מסויימות, ואישית הייתי “מקובע” בתוך הכעס תמידי כלפיה.
יום אחד ישבתי לבד עם עצמי ושאלתי ” מה עלי לעשות על מנת לשפר את המצב עם סולנג’?” ועלה לי במודעות שאני משתמש כל פעם במשפט השלילי “I WILL KILL YOU”.
שאלתי את עצמי שאלה נוספת “מה אני צריך לעשות על מנת להפוך את המשפט משלילי לחיובי?” תוך זמן קצר הבזיק לי רעיון, בכל פעם שאני אכעס על סולנג’ במקום לומר לה “I WILL KILL YOU” אומר לה “I WILL KISS YOU”, בעברית “אני אתן לך נשיקה”.
אני זוכר כשהתחלתי לעשות זאת, בהתחלה סולנג’ הסתכלה עלי בהשתוממות ולא הבינה למה אני מתכוון והיתה מבולבלת שלא ידעה האם אני באמת כועס עליה או רוצה לתת לה נשיקה.
מה קרה לי באופן אישי באומרי את המשפט החיובי החדש מתוך כעס על באמת? הכעס שלי כלפי סולנג’ התפוגג עם הזמן והרגשתי פחות ופחות כעס כלפיה, הייתי פתוח לשינויים, ובסופו של דבר שניינו ישבנו בשקט, בשלווה ושוחחנו ופתרנו את הבעיות. בסיום תמיד נתתי לה נשיקה.
במשך הזמן, כשאמרתי את המשפט החדש בזמן שבאמת כעסתי, שניינו היינו צוחקים, ומהר מאוד המשפט השלילי “I WILL KILL YOU” ירד מהפרק ולא נאמרה יותר.
עם הזמן, מערכת היחסים ביניינו עלתה על דרך המלך, וכיום מערכת היחסים שלנו היא בין אב לבת עם אהבת אמת ועזרה הדדית ביניינו!
באחד מן הימים אספתי את סולנג’ ממקום עבודה, והלכנו למכונית שלי שחנתה יחסית רחוק. סולנג’ היתה על עקבים גבוהים “כעסה עלי” שהיתה צריכה ללכת הרבה על עקבים ואמרה לי באנגלית “I WILL KILL YOU”.
אני קיבלתי ברוח טובה וצחקתי.
איך שינוי של שני אותיות בלבד בתוך מילה שינתה את האווירה ביניינו!!

החדשות הטובות הן שכל אחד מכם יש את היכולות לשנות את חייו אם וכאשר ישאל שאלות בונות ומחזקות!

המאמר פורסם בבלוג שלי "כנגד כל הסיכויים" הלינק: http://against-all-odds.co/?p=428
מקווה כי נהנת מהמאמר אשמח לקבל תגובות באימייל שלי: MORISE55@GMAIL

בברכה,

משה בוטרקליי

שמי משה בוטרקליי בן 57, נשוי לאשה שומעת ואב לשלושה ילדים שומעים. אני לקוי בשמיעה על סף חרשות מגיל שלוש. הנני מרכיב מכשירי שמיעה בשני האוזניים שעוזרים לי לשמוע ולתקשר עם הסביבה. עברתי כיברת דרך ארוכה מאז שנחשפתי לכוחו של תת המודע. אישתי קנתה לי ליום הולדתי ה-26 מתנה ספר כוחו של תת המודע, אשר שינה את חיי והעיר לי את עיניי, ונחשפתי לראשונה לעבר העבר שלי ונזכרתי בהרבה ארועים חיוביים שאבא שלי עזר לי על מנת להתמודד עם הנכות שלי. עד לאותו גיל (26) לא הייתי מודע כלל וכלל עד כמה אבי  הטמיא בי את השפעותיו החיוביות, והטמיא בי גם כן את המשפט שלו שאני משתמש בו עד היום "אתה יכול, אתה מסוגל!" מאז החשיפה למדתי רבות על עצמי מדוע אני כל הזמן שואף להצלחה, שואף להתגבר על האתגרים ולא פוחד ממכשולים בדרך. http://against-all-odds.co      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב